Studiul GFK despre preferintele de cumparare: comert traditional vs comert modern

Posted on 02/04/2012

0


Comerţul modern câştigă teren în defavoarea celui tradiţional
Conform unui studiu realizat de GfK România, la nivelul întregii ţări comerţul modern câştigă teren în dauna celui tradiţional, fiind responsabil pentru 48% din cheltuielile casnice pentru bunurile de larg consum.

Astfel, cele mai dinamice tipuri de magazine în 2011 au fost hipermarketurile şi supermarketurile care au înregistrat creşteri de 16%, respectiv 14% în valoare, în special datorită atragerii unui număr mai mare de cumpărători.

Raluca Răschip, Consumer Goods Director GfK România, a declarat că anul 2011 a adus puţină relaxare care s-a reflectat în creşterea numărului de cumpărători pentru majoritatea categoriilor de bunuri de larg consum, faţă de 2010, atunci când consumatorii ocazionali renunţau să mai cumpere anumite produse.

Studiul arată că cheltuielile pentru bunuri de larg consum au crescut cu 5,4% în monedă naţională în 2011 faţă de anul anterior, această creştere fiind generată în principal de nivelul inflaţiei.

Cel mai mult a crescut segmentul produselor alimentare – cu 12%. Se observă un trend ascendent şi în cazul produselor de îngrijire personală şi al produselor de intreţinere a locuinţei, cu o creştere de 7%, respectiv 6% faţă de anul precedent.

Segmentul băuturilor răcoritoare carbogazoase se numără printre categoriile cu cele mai mari scăderi în volum (-9%), urmat de ciocolata tablete (-8%) şi cafeaua măcinată (-6%), in timp ce iaurtul îşi menţine în continuare o rată de creştere ridicată (4-6%).

Produsele pentru îngrijirea locuinţei au înregistrat creşteri de două cifre: produse universale pentru curăţenie +10% şi produsele pentru spălat geamuri +13%.

Mărcile private urmează un trend ascendent, acoperind 9% din piaţă în valoare în 2011, faţă de 7% în 2010. Cifrele arată că 95% din gospodăriile din România au cumpărat cel puţin o dată o marcă privată anul trecut.

Acest lucru demonstreaă potenţialul mare de dezvoltare, cu atât mai mult cu cât ponderea acestora în totalul cheltuielilor de bunuri de larg consum este mai mică decât în Europa de Est (aproximativ 20%).

Categoriile cu cea mai mare pondere a mărcilor private rămân în continuare uleiul pentru gătit şi produsele din hârtie: pde larg consum prin intermediul cercetării de tip Panel de Consumatori a GfK România, pe un eşantion de 2.200 gospodării, reprezentativ la nivel naţional.

Extra Info

GfK România, fondată în 1992, este parte integrantă a Grupului GfK. De peste 10 ani, GfK România este institutul numărul 1 de cercetare de piaţă din România. Activităţile sale sunt structurate în cinci segmente: Custom Research – cercetare cantitativă şi calitativă Ad Hoc pentru o arie largă de industrii (bunuri de larg consum, telecomunicaţii şi IT, finanţe, retail, turism, auto, bunuri industriale), Consumer Tracking – cercetare continuă pentru bunuri de larg consum, Retail and Technology – cercetare continuă pentru bunuri de folosinţă îndelungată, Media – cercetare calitativă şi cantitativă pe consumul de produse media şi Healthcare – cercetare calitativă şi cantitativă în toate domeniile medicale.
Înfiinţat în 1934 ca primă companie de cercetare de piaţă în Germania, Grupul GfK are azi mai mult de 150 de sucursale în 100 de ţări de pe cinci continente. Grupul GfK este una din cele mai mari organizaţii de cercetare de piaţă din lume. Pentru informaţii suplimentare, vizitaţi website-ul: http://www.gfk-ro.com.

 

sursa: http://www.iaa.ro

Posted in: Studii