Vânzările de smartphone-uri au crescut în Europa cu 67%

Posted on 02/04/2012

0


GfK a realizat un studiu dedicat pieţei de telefonie mobilă în urma căruia s-a constatat că în 2011 cererea de telefoane mobile a crescut în Europa, în mare parte ca urmare a popularităţii în creştere a smartphone-urilor.

Astfel, anul trecut au fost vândute cu 3,2% mai multe telefoane mobile decât în 2010, vânzările de smartphone-uri crescând cu 67%. Anul trecut, 258 de milioane de telefoane au fost cumpărate de către consumatorii europeni.

În 2010, smartphone-urile reprezentau doar 22% din vânzări pe piaţa telefoniei mobile, iar în 2011 această cifră a crescut la 36%. Retailerii din toate cele 25 de ţări monitorizate din Europa au înregistrat vânzări de două cifre, variind între 35% în Marea Britanie şi 105% în ţările Eurasiatice precum Kazahstan, Rusia, Turcia şi Ucraina.

Conform studiului, Marea Britanie este în prezent cea mai mare piaţă pentru smartphone-uri din Europa, urmată de Gcomputere, camere digitale, tablete PC şi dispozitive de birou – va atinge anul acesta 22% din vânzările sale globale numai prin vânzările de smartphone-uri. Acest lucru ar echivala cu o creştere de 4 puncte procentuale faţă de cifra din 2011.

Panelul de retail GfK colectează periodic date din peste 90 de ţări din întreaga lume despre telefonia mobilă şi fixă, stickuri pentru Internet, accesorii pentru telefoane mobile, dispozitive de telecomunicaţii, tarife de telefonie mobilă şi conţinut pe mobil, aşa cum sunt jocurile şi tonurile de apel.

Analiza actuală se bazează pe datele referitoare la dezvoltarea pe piaţa de telefonie mobilă în 2011 din 25 de ţări: Austria, Belgia, Cehia, Danemarca, Estonia, Finlanda, Franţa, Germania, Grecia, Ungaria, Italia, Kazahstan, Letonia, Olanda, Norvegia, Polonia, Portugalia, România, Rusia, Spania, Suedia, Elveţia, Turcia, Ucraina şi Marea Britanie.

Extra Info

Prezentă pe piaţa locală din 1992, GfK România este, de peste 10 ani, institutul numărul 1 de cercetare de piaţă, cu o cifră de afaceri de aproape 9,5 milioane euro în 2010. Activităţile GfK România sunt structurate în patru segmente: Custom Research – cercetare Ad Hoc, Consumer Panel – cercetare continuă pentru bunuri de larg consum, Retail and Technology – cercetare continuă pentru bunuri electronice şi electrocasnice şi Media – cercetare calitativă şi cantitativă pe consumul de produse media.

http://www.iaa.ro

Posted in: Studii