Internetul, principal sursă de informare post-cumpărare

Posted on 03/04/2012

0


Aflam din Studiul GfK multiclient „Internetul şi decizia de cumpărare” . Studiul a urmărit unde anume pe internet caută consumatorul informaţii despre produsele pe care le cumpără.

Concluziile arată că, pentru majoritatea categoriilor de produse analizate în studiu, cei care s-au informat de pe internet înainte de a cumpăra produsul au apelat în principal la site-urile producătorilor sau furnizorilor pentru categoriile financiar (63%), telecom şi servicii internet (51%), piese şi servicii auto (60%), produse „Do It Yourself” (60%). Site-urile web ale companiilor au reprezentat a doua sursă de informare pentru categorii precum electronice şi electrocasnice şi e luate în considerare în mixul de comunicare online. Acestea sunt motoarele de căutare, site-urile de evaluare pentru produse, site-urile de promoţii, forumurile, bloggurile, reţelele sociale, site-urile de comparaţii de preţuri, listele de discuţii prin email etc., iar modul în care consumatorii se informează din aceste surse diferă semnificativ de la o categorie de produs la alta.”Diferenţierea de competiţie printr-o prezenţă activă pe canalele online pe care consumatorii caută informaţii despre segmentul lor de piaţă este esenţială pentru toţi jucătorii, prin oferirea de informaţii şi suport atât înainte cât şi după cumpărare, dar şi printr-un website optimizat care să faciliteze vizitatorului un acces facil la informaţie, o navigare uşoară şi intuitivă”, declară Traian Năstase, Online Project Manager GfK România.Rolul internetului este foarte important nu doar înainte de a cumpăra un produs, ci şi în etapa de post-cumpărare. Cei care obişnuiesc să caute informaţii ca să-şi valideze decizia după ce au făcut o achiziţie apelează în mai mare măsură la internet decât cei care se informează înainte de cumpărare. Cei care s-au informat după cumpărarea produsului faţă de cei care au făcut-o înainte de achiziţie au utilizat cu cel puţin 15% mai mult internetul pentru produsele financiare, electronice şi electrocasnice, piese şi servicii auto, telecomunicaţii şi servicii internet.

Despre studiu-Studiul „GfK Internetul şi decizia de cumpărare” oferă informaţii despre implicarea Internetului în procesul luării deciziei de cumpărare pentru pieţe precum financiar, telecom şi servicii Internet, electronice şi electrocasnice, turism şi timp liber, Do It Yourself, piese şi servicii auto, analizând comportamentul concret pentru ultimul produs cumpărat. Studiul a fost realizat online pe panelul de respondenţi askGfK. Au fost chestionate 700 persoane, studiul fiind reprezentativ pentru utilizatorul de Internet din mediul urban din România, 18-54 ani.

Despre GfK România

Prezentă pe piaţa locală din 1992, GfK România este, de peste 10 ani, institutul numărul 1 de cercetare de piaţă, cu o cifră de afaceri de aproape 9,5 milioane euro în 2010. Activităţile GfK România sunt structurate în patru segmente: Custom Research – cercetare Ad Hoc, Consumer Panel – cercetare continuă pentru bunuri de larg consum, Retail and Technology – cercetare continuă pentru bunuri electronice şi electrocasnice şi Media – cercetare calitativă şi cantitativă pe consumul de produse media.

 

sursa: http://www.gfk-ro.com

Posted in: Studii