Cum si cand sa folosesti social media pentru afacerea ta

Posted on 23/04/2012

1


Te intrebi daca ar trebui sa te promovezi in mediu on line? Sau poate ce ar trebui sa fi prezent in social media?
Ce avantaje ai avea? Cum ar trebui sa faci acest lucru?
Afla cateva aspecte importante despre cum si ce facm companiile in social media, dintr-un studiu GFK.
Studiul GfK „Cum folosesc companiile social media” analizează care sunt reţelele sociale preferate de oamenii de comunicare din companii şi scopul în care acestea sunt folosite. Studiul a fost realizat online pe panelul de respondenţi askGfK. Au fost chestionate 410 persoane, decidenţi sau co-decidenţi în ceea ce priveşte activitatea de comunicare, care au realizat sau intenţionează să realizeze campanii în reţelele sociale în următoarele 12 luni.
În 2011, 69% dintre companii au apelat în special la promovarea prin Facebook şi prin forumurile de discuţii (43%).
Intenţiile pentru 2012 arată o creştere uşoară pentru canalele deja existente şi bine poziţionate, cum sunt Facebook, LinkedIn sau Youtube, dar şi un interes mai accentuat pentru utilizarea pe scară mai largă a Twitter-ului şi blogurilor independente (creştere de 8%, respectiv 6%). Astfel, Twitter ajunge să fie interesant pentru 19% dintre companii, iar campaniile pe bloguri independente pentru 27%.
În ceea ce priveşte scopul cu care sunt folosite aceste medii, studiul GfK remarcă în 2012 o concentrare semnificativ mai mare faţă de 2011 pe relaţia cu clienţii. Fidelizarea este un obiectiv important anul acesta pentru 60% dintre respondenţi (versus 49% în 2011), interacţiunea clienţilor cu marca pentru aproape jumătate (faţă de 34% anul trecut), iar oferirea de servicii de relaţii cu clienţii (customer care) pentru 39%, reprezentând o creştere de 10 procente faţă de 2011. Scopuri foarte importante rămân creşterea vânzărilor – pentru două treimi dintre cei chestionaţi – şi găsirea partenerilor de afaceri – pentru mai mult de jumătate.
“Dacă anul trecut, multe companii s-au axat pe crearea unei imaginii de marcă sau de companie prin intermediul reţelelor sociale, în 2012, companiile conştientizează mai mult rolul acestora în apropierea de client. Obţinerea unei imaginii pozitive este completată acum de indicatorii legaţi de creşterea vânzărilor, dar şi de loializare”, declară Traian Năstase, Online Project Manager GfK România.
Sursa: http://www.retail-fmcg.ro

Posted in: Studii