Tot despre ei, cei care fac din pasiune o afacere

Posted on 16/08/2012

0


O noua poveste, o alta sursa de inspiratie si admiratie.

Ati vazut in drumurile voastre sau ati auzit despre„Bernschutz & co: comercianți de ceaiuri alese”? De departe sau mai bine spus, din afara poate parea franciza cocheta a unui brand de afara.

 Ei bine, trecand pragul ceainariei, poti da nas in nas cu da însă nas în nas cu Bernschutz, Corina Bernschutz, mai precis. Marca a apărut în Centrul Vechi încă din 2008, la patru ani după ce românca devenise oficial distribuitoare de ceaiuri din Austria, Germania și Spania și la doar câteva luni după ce viața ei se împărțise, oficial, în două capitole distincte.

Pe de‑o parte jobul de director de inovație la Starcom, agenţia de media a grupului de comunicare Leo Burnett și, în oglindă, cel de proprietar de ceainărie. „Iubesc lumea advertisingului, dar pusesem în munca mea prea mult din mine”, explică ea. „De fapt, pusesem cam tot ce aveam”. A păstrat trei zile pe săptămână pentru publicitate și restul le‑a realocat propriului business cu ceaiuri. Un aranjament atipic, dar necesar după 12 ani de publicitate.

Povestea ceaiurilor s‑a insinuat subtil în viața Corinei, mai întâi printr‑o călătorie la Budapesta, unde a savurat un amestec de ceai negru indian cu accente picante, pe care îl prepară acum și la Bernschutz&co. La momentul respectiv, în 2004, Bucureștiul se lăuda cu trei ceainării – Cotroceni, Cărturești și Rendez‑Vous – dar Corina simțea că există loc pentru mai multe.

De la idee la primul import de ceaiuri a fost cale scurtă – dar complicată! – având în vedere că România nu era încă membră UE. Corina s‑a luptat cu birocrația vamală și cu toate poticnelile unui domeniu total nou, dar și‑a asumat dificultățile. „Ceaiul nu e un business simplu, pentru că orice aromă trebuie mai întâi testată și cunoscută”, explică ea. „Trebuie să știi foarte bine ceea ce vinzi”. Odată cu trecerea timpului, și‑a dat seama că din businessul său cu ceaiuri lipsește componenta interumană, cea mai importantă într‑un domeniu care vinde, înainte de orice, povești și emoții. „Atât timp cât nu aveam contact direct cu oamenii care îmi consumau ceaiurile, nu simțeam că am un business în adevăratul sens al cuvântului”.

Își amintește și acum de prima zi de joi de după luarea „marii decizii” care i‑a împărțit viața în două. Era ora prânzului iar Bucureștiul i‑a trezit o senzație stranie, uitată în anii petrecuți la birou până târziu în noapte.

Aerul mirosea altfel, orașul arăta altfel”, zâmbește ea. „Era prima oară după ani buni când mă plimbam pe stradă la prânz, în mijlocul săptămânii”.

Businessul cu ceai al Corinei a născut, anul trecut, și prima franciză: un al doilea „Bernschutz&co” deschis lângă Grădina Icoanei de o prietenă bună care îi împărtășește atracția pentru ceaiuri. „Când faci business cu ceai, secretul e să te detașezi de ideea de business în sine”, crede Corina, pentru care ceaiul face parte din acea categorie de produse care pot transmite sentimente și pot trăda grijă și afecțiune sinceră față de cei din jur. „E un produs pe care îl oferi cu drag și nu îl poți vinde dacă nu îi cunoști povestea” explică ea, citând dintr‑un bun prieten care are un principiu elocvent: „Ceaiul e atât de important în viața unui om încât ar trebui să‑i fie dat pe gratis”.

Echipa Corinei include patru persoane, dar e posibil să se mărească în viitorul apropiat datorită unei decizii strategice. Ceainăria ei a implicat o investiție de 50.000 de euro și a intrat pe plus încă din primul an însă, pe lângă import de ceai și vânzare, Corina s‑a decis să facă și distribuție de ceaiuri „alese”. Chiar dacă asta înseamnă reinvestirea masivă a profitului în stocuri de marfă, e o decizie luată la momentul potrivit. „Nu cred în curaj, ci în intuiție”, tranșează Corina. „Dacă vrei să faci bani mulți și rapid, investești într‑un local în care să vinzi bere și vin”. Când vrei altceva, trebuie să ai răbdare. Multă răbdare. Și, crede ea, trebuie să te bucuri de fiecare pas: „Când un om se uită la varietățile mele de ceai, mă simt recunoscătoare”. Iar dacă oamenii apreciază ceea ce le oferi, businessul devine modul în care le mulțumești, indirect, pentru alegere.

Vom continua sa cautam oameni si povesti de aici, de la noi, idei si lucruri ce ne pot calauzi, inspira.

Posted in: Ne place