Afacerile celor mari, bucuria celor mici

Posted on 23/08/2012

0


Bucurie, joaca, rasfat pe de o parte…munca , talent, inspiratie pe de alta parte, dar, plecand de la seninatatea celor dintai, se poate ajunge la concretizare prin cele din urma:).

Vorbim despre copii si ceea ce ii defineste ( bucurei, joaca, rasfat) si despre adultii cu suflet de copil care ( prin munca, talent , inspiratie) fac niste lucruri ” fara pereche”.

Irina Enea și Alexandra Martoiu se cunosc din clasa I și, dacă pleci urechea la glumele lor, tipice oamenilor care se știu de-o viață, tot de atunci, adică de prin 1984, au demarat și primele activități ,,antreprenoriale“.

Ambele sunt ,,dublu-mămici“, dar își împart și un copil virtual: magazinul online Buzztard.ro, pe care l-au creat după chipul și asemănarea lor, ca un loc pentru ,,pitaci cool“, cum îi place Alexandrei să spună.

Pe lângă brățările din pietre semiprețioase și celelalte bijuterii pe care le creează chiar ele pentru copii, cele două importă două branduri de haine de surf și snowboard pentru prichindei și lucrează cu o mulțime de furnizori locali, la fel de ,,cool“ ca și conceptul magazinului: ,,DeMână“, un atelier din Brașov care face figurine din lemn sub formă de puzzle-uri 3D, Karakiri (caracatiţele pufoase care pot fi ,,jucărie, pernă, prieten“), stickerele Stickpartout sau pantofii și portofelele pentru copii (spre responsabilizarea acestora) semnate de o mai veche prietenă, Mihaela Glăvan.

Înainte de Buzztard, cele două organizau evenimente și prezentări de modă pentru Mihaela, pentru alți designeri români precum Irina Marinescu, Kristina Dragomir sau Dorin Negrău, dar şi pentru corporații multinaționale.

Criza le-a mai tulburat businessul, dar le-a ascuţit și spiritul antreprenorial, pentru că Buzztard (care a luat naștere acum un an și jumătate) a trecut deja de perioada critică a începutului.

Așa cum și ele au trecut de ,,vârsta inocenței“ în business.

,,La primul târg la care am participat, nu am dormit toată noaptea făcând brățări“, își amintește Irina, râzând. ,,Aveam aproape 200 și tot ni se păreau prea puține, ne și imaginam clienții dând năvală“. Între timp, și-au redimensionat așteptările pentru piața de la noi (încă destul de conservatoare), dar și-au creat și o clientelă fidelă. Primesc în jur de trei comenzi pe zi, iar părinții au început să-i caute pe la târgurile de profil. ,,La târguri targetul e până în cinci ani, iar noi avem produse care merg până la adolescență“, explică Irina.

Expunerea, însă, reprezintă un avantaj incontenstabil, mai ales pentru un brand aflat la început de drum. Și, dacă mai toţi comercianții s-au plâns de lipsa de clienți din lunile de iarnă, înzăpezirea Bucureștiului a fost un atu pentru Buzztard, părinții găsind, brusc, mult mai comodă varianta comenzilor plasate pe internet. ,,Ianuarie a fost o lună fenomenală“, își amintește Alexandra. ,,Și ritmul s-a păstrat de atunci încoace“, o completează și Irina.

De fapt, o conversație cu cele două este mai curând un meci de ping-pong în care te simți prins la mijlocul terenului. Își termină reciproc propozițiile și au o complicitate pe care doar 28 de ani de prietenie o pot forja. Chiar și în atelierul lor din centrul Bucureștiului, cu aparate ,,remote“ care le spun când se trezesc bebelușii aflați la câteva încăperi distanță și cu o mie de lucruri de rezolvat în acest ,,two-women-show“, Irina și Alexandra rămân, în esență, aceleași colege de bancă din clasa I.

 Prietenie si antrprenoriat, telent si dragoste pentru cei mici- este povestea in 4 cuvinte.

Vor urma si altele.

 

Posted in: Ne place