Pauza de publicitate

Posted on 26/11/2012

0


Ce ar trebui sa stim despre o reclama?

Nu mare lucru. Dar ce ne place sau ce ne transmite ea…asta putem spune imediat.

Iar cel mai important lucru ( pentru brandul promovat, evident) este  EFECTUL ei asupra noastra.Ce ne face /determina sa facem dupa vizionarea acelei reclame.Cumparam, folosim mai des produsul respectiv? Daca raspunsul este DA, reclama si- a „indeplinit misiunea”.

 Efectele unei reclame? Diverse……….in functie de tipologie si targetul vizat.

Dacă este emoțională, va atinge un anumit tip de public. Dacă este haioasă, are șanse să fie gustată de o altă tipologie, după cum am aflat de pe  Paginademedia.ro.

 Cercetarea, realizată exclusiv online de Ipsos Research, a identificat patru patru tipologii de oameni, cu dorințe, povești din copilărie și reclame preferate ce diferă de la o tipologie la alta.

 

Temerarul vesel (35% dintre respondenți) – îi plac reclame dinamice și surprinzătoare. Să aibă un „twist”.

Sunt două principii după care își ghidează viața: Viitorul este al celor care vor să facă lucrurile altfel. Realizările vor fi cunoscute și admirate.

Povestea preferată din copilărie: Albă ca zăpada și Pinocchio.
Ce reclame le plac – Senzații tari românești (Rom), Shaolin (Bucovina).
„Le plac reclamele pasionale, neconvenționale”, a declarat Alina Stepan, Managing Director Ipsos Research.

 

Alba Neagra (38%) – pentru ei este importantă povestea. Sunt atașați de viața de familie, le place socializarea.

Povestea preferată din copilărie: Capra cu trei iezi. Fata moșului și fata babei.
Ce reclame le plac: Oreo, Jacobs sau Creditul Divers BCR.

 

Neatârnații (24%) – tinerii, la început de drum. Își construiesc o realitate virtuală.

Nu au povești preferate.
Reclame care le plac – „Nuplecabilitatea” semințelor Nutline, Internet UPC,
Dedeman.

 Azi ca mâine și poimâine (9%) – cei orientați către trecut și prezent. Pentru ei, viitorul este tensiune.

Poveștile lor preferate: Amintiri din copilărie, Hansel și Gretel.
Reclame – Timișoreana Butoiul, M&M, Nivea q10 – cremă potrivită pentru orice femeie.

Sursa: paginademedia.ro

Posted in: Studii