Antreprenorul calator

Posted on 12/09/2013

0


In ultimii ani, tot mai multi  corporatisti- printre ei si cunostinte , prieteni de-ai mei-  au  avut curajul de a se lasa prada viselor, pasiunii si sa faca pasul lateral. Printre  acesti temerari ( nu am gasit alt termen care sa exprime ceea ce cred despre acesti oameni- pe bune… sunt curajosi, talentati si …..liberi)  se numara si Răzvan Pascu.

Pe Razvan Pascu l-am cunoscut , tangential, pe vremea cand lucram pentru acelasi brand –ING- si l-am  ‘regasit”  tot mai des in ultimul timp in articole, postari si aparitii  media .

Cine este si ce face Razvan? Se auto-intitulează „călător, blogger, antreprenor” ,  este cel mai citit blogger de călătorii din România, speaker al marilor companii pe teme de social media și turism, consultant pentru companii aeriene și agenții de turism din țară și din străinătate și, mai nou, proprietarul primei agenții românești de PR și Marketing axată exclusiv pe industria turismului și a ospitalității (care lucrează deja cu Air France, KLM, Paralela 45 sau TUI România).

Si toate astea in fix aceleasi  24 de ore pe care le avem cu toții la dispoziție.

Totul a pornit în 2009, de la un simplu blog făcut din pasiune. „Călătoream mult și îmi doream să-i ajut pe alți călători cu sfaturi și impresii“, își amintește Răzvan. In interviul dat pentru Forbes Romania

Ceea ce a făcut diferența, construindu-i reputația de „călător de profesie“, a fost orientarea spre cititori. „M-am gândit că trebuie să fiu, în primul rând, util“, explică el. În viziunea lui, un blogger trebuie să scrie lucruri cât mai practice, să-și respecte cititorii și să-i surprindă, să împartă câștigurile cu ei prin concursuri și promoții și, după ce și-a creat un brand personal în online, să fie capabil să iasă cu el și în offline. „Trebuie să tratezi blogul ca pe un business“, rezumă Răzvan. Să fii și om de marketing, și om de vânzări, și redactor.

Poate și de aceea, își recunoaște ca supremă calitate eficiența. „Ba chiar în ultima vreme mi-am impus să devin din ce în ce mai eficient“, râde el. Jongleria cu activități e un obicei mai vechi: a avut întotdeauna două-trei joburi în paralel, iar călătoriile i-au confirmat faptul că acest multi-tasking este perfect normal.

În 2011, cu tot mai multe proiecte independente de gestionat, a avut impulsul de a renunța la jobul din asigurări. A fost întors din drum, iar faptul că șefii săi și-au dorit foarte mult să-l păstreze a reprezentat o victorie profesională importantă. „Mi-au dat posibilitatea să am un program extrem de flexibil, o poziție de manager și niște clienți Corporate foarte importanți“, explică el. „Asta m-a făcut să devin și mai atașat de brandul ING“.

A fost o satisfacție profesională la fel de flatantă ca și propunerea venită în urmă cu câteva luni din partea unui nume greu din industria turismului românesc, de a deveni partener într-o agenție de turism. A ales, totuși, să meargă pe cont propriu, cu nou-înființata agenție de PR și Marketing specializată pe turism. „Înțelegeam piața turistică mai bine decât orice alt om de PR“, își explică Răzvan încrederea în proiect, „și avem contacte importante la agenții, autorități și regiuni turistice din țară și din străinătate“.

Scopul agenției îl reprezintă, în esență, creșterea vizibilității marilor jucători din industria turismului pe piața din România. „Aș vrea să ajut aceste companii să-i convingă pe români că orice călătorie este o lecție de viață“, zâmbește el. „Și că este, în mod sigur, cea mai bună investiție pe care o poți face pentru sufletul tău“.

Pe langa job, cu pasiune, profesionalism si spirit antreprenorial, ca sa nu spunem de Aventura ( desi in Romania, devin sinonime) ….in aceleasi 24 ore  ca ale noastre, Razvan poate sa faca ceea ce unii dintre noi doar viseaza!

Posted in: Ne place