O afacere de succes cu gust de inghetata- Emila Cremeria

Posted on 18/07/2019

0


Piata de inghetata din Romania continua sa fie dominata de marii producatori comerciali, insa in ultimii ani, nisa de inghetata artizanala s-a dezvoltat considerabil. Printre gelateriile cunoscute se numara Emilia Cremeria, un brand care exista in Romania din 2015. Dar care este povestea acestui brand si cine este „responsabil” de succesul lui?

Alexandru Sautner este omul din spatele gustului memorabil Emilia. Dupa ce a lucrat mai bine de 20 de ani in Germania, unde a deschis 3 restaurante, dorul de tara, familie si prieteni l-au facut pe Alexandru Sautner sa-si lase afacerea profitabila si sa-si incerce norocul in Romania. In 2012 a deschis un restaurant si o plaja privata in Mamaia, dar visul sau era sa devina gelatier. A renuntat la aceasta idee cand a gustat din inghetata Emilia Cremeria, pe care s-a chinuit timp de un an sa o aduca in tara. Cinci ani mai tarziu, Alexandru Sautner a ajuns sa detina 9 gelaterii pe plan local si sa vanda mai bine decat in Italia, tara de origine a brandului, astfel incat compania-mama a decis sa il includa in afacere si sa ii ofere sansa de a dezvolta brandul de inghetata artizanala Emilia Cremeria la nivel global.

Totul a plecat de la dorinta sa aduca pe plan local o experienta aparte, intr-un sector foarte slab dezvoltat la acea vreme. “Nu concepeam sa vin in Bucuresti si sa nu exista o gelaterie unde sa stai sa mananci o inghetata, dar nici nu voiam sa fac ceva comun, o vitrina cu inghetata, imi doream un concept clar, bazat pe calitate ”, isi aminteste Sautner.

Asa ca a plecat in Italia cu gandul de a se inscrie la Ice University din Bologna, dar intamplarea face ca a ajuns la Rimini, la cel mai mare targ de inghetata din lume. A inceput sa se plimbe prin targ si sa guste din inghetata producatorilor, insa nimic nu-l impresona dupa cum povesteste. Pana a ajuns la stadul Emilia Cremeria, unde a renuntat pe loc la ideea de a deveni gelatier si s-a hotarat sa obtina o franciza.

La momentul respectiv, Emilia Cremeria exista de 3 ani pe piata, desi era un brand al unei mari companii care vinde conuri, materie prima si utilaje pentru inghetata, cu o traditie de peste 30 de ani. Exista doar in Italia, iar ownerii nu se gandisera sa deschida sistemul de francizare.

Italierii au fost sceptici la o astfel de idee, i-au spus ca o franciza ar costa 150.000 de euro, dar nu aveau incredere intr-o astfel de afacere. Mai tarziu, Sautner avea sa afle ca nu erau convinsi de Romania din cauza unei experiente neplacute cu o companie romaneasca. Sautner s-a intors in Romania, hotarat sa caute locatii pentru prima gelaterie; “I-am tot tachinat cu telefoane, nu m-au bagat in seama, mi-au raspuns in mai, dupa 5 luni, sezonul deja incepuse, gasisesm un spatiu in portul Tomis, dar ma tot amanau. Au lungit-o pana in octombrie. Am gasit spatiu in Bucuresti, in Centrul Vechi, iar in decembrie m-am dus la ei sa le arat ca am intentii serioase, am spatiu, bani, doar sa-si dea acordul. Mi-au facut o propunere pe 24 ianuarie, la targul de inghetata cand le-am dat un ultimatum. Franciza costa acum 250.000 de euro”, spune Sautner.

Inceputurile Emilia Cremeria

Intr-o luna, prima locatie Emilia Cremeria era gata, iar pe 1 martie 2015 si-a deschis portile cu o petrecere cu inghetata gratis. “Toata lumea mi-a zis ca sunt nebun sa ofer inghetata gratis tuturor. Am avut un motiv simplu: stiam ca inghetata asta nu are adversar in Romania, dar cum sa aduc clientii la mine? Am zis ca daca tot am investit atatia bani in aceasta afacere, 200 kg de inghetata in plus nu vor conta. Nu stiu daca a fost cartea castigatoare, dar a fost o miscare buna pentru ca imi aduc aminte ca pe 1 martie, inca era zapada pe alocuri, era frig, dar la magazin era o coada pe 50 de metri”, spune Alexandru Sautner.

Si desi au zis ca lumea a venit doar pentru ca oferea inghetata gratis, in zilele urmatoare au fost nevoiti sa inchida pentru ca nu mai aveau inghetata. “Sambata, la opt seara ramasesem fara inghetata, era o coada mare, m-am speriat ca nu eram pregatiti sa facem atat de multa inghetata, noi aveam 22 de arome si ramasesera 5, masinile nu mai faceau fata, aveam 6 fete la vanzare, iar ele vindeau mai mult decat puteam produce noi. Am inchis, iar oamenii stateau afara si asteptau, era ceva incredibil, nu o sa uit niciodata perioada aia, aveam un sentiment de fericire, dar si de suparare pentru ca ne-au prins putin neorganizati, mi-am dat seama ca este un fenomen care ia amploare. Asa a fost toata vara in Centrul Vechi, strada Franceza era in constructie, nu mergea nimic, nicio terasa, dar la Emilia era coada”, povesteste Alexandru Sautner.

Emilia Cremeria azi

De inconfundabilul gust si experienta veritabila Emilia Cremeria se pot bucura astazi roamani din mai multe orase , caci,  in prezent, Emilia Cremeria detine 9 gelaterii in Bucuresti, Timisoara, Cluj si Mamaia, urmand sa se deschida si in orase precum Sibiu, Craiova, Oradea.

In cadrul noii companii, Alexandru este actionar si CEO Emilia Cremeria Romania si, alaturi de CEO-ul din Italia si un alt partener se ocupa de dezvoltarea francizei Emilia la nivel mondial. Astfel, dupa Romania, gelateria a intrat pe piata din Spania, cu doua locatii in Barcelona.

In total sunt 24 de gelaterii, din care 9 in Romania, 2 in Spania si restul in Italia, dar piata romaneasca este lider in vanzari. Anul trecut, Emilia Cremeria Romania a avut o cifra de afaceri de aproape 4 milioane de euro, dubla fata de 2017. In primul trimestru din acest an, gelateria si-a majorat afacerile cu 20%, iar pentru tot anul Sautner mizeaza pe o crestere de peste 50%.

Inghetata Emilia Cremeria se produce in laboratorul central, in Romania acesta fiind in Bucuresti, alaturi de depozit, dar materia prima provine din Italia. Laptele si fructele sunt achizitionate de pe plan local. In laborator se face baza de inghetata care apoi se trimite in locatii, unde se produce in masinile de inghetata.

Cum vede CEO-ul Emilia Cremeria Romania nisa de inghetata artizanala si ce ar recomanda celor care vor sa inceapa un astfel de business? “Este intr-o continua dezvoltare, imi place in ce directie merge, sunt din ce in ce mai multi gastronomi care pun accentul pe calitate, se cerne piata foarte mult, cei profesionisti raman, cei care au incercat sa copieze, pierd. Trebuie sa vii cu idei forte clare, sa ai un business plan bine pus la punct, sa ai o baza financiara in spate si sa rezisti”, incheie Alexandru Sautner.

Sursa- http://www.wall-street.ro

Posted in: Ne place